شرایط برای بازار تبلت در حال بدتر شدن است و این روند نزولی با سرعتی بیش از حد تصور در جریان است.بررسیهای موسسه تحقیقاتی Pew نشان میدهد که سال ۲۰۱۴ اولین سالی است که طی آن عرضه تبلت مشهور آی پد در تمامی طول سال کاهش یافته است و مقایسه چهار بازه سه ماهه در سال جاری میلادی موید نتایج این بررسی است. Pew قبلا هم این کاهش را گسترده توصیف کرده بود و حال بررسیها نشان میدهد که کاهش یاد شده واقعا حیرات آور است.با سورس آی تی همراه باشید.
بازار تبلت در سال ۲۰۱۳ رشدی ۵۲٫۵ درصدی را به ثبت رساند ولی پیش بینی میشود در سال ۲۰۱۴ این رشد تنها ۷٫۲ درصد باشد. پیشبینیها نشان میدهد که این روند نزولی رشد تا سال ۲۰۱۸ پیوسته ادامه مییابد. در مقابل میزان عرضه جهانی تبلت از رشد سالانه برخوردار خواهد بود. به عنوان مثال میزان عرضه این محصول در سال ۲۰۱۳ برابر با ۲۲۰ میلیون واحد بوده و امسال به نزدیک ۲۴۰ میلیون واحد میرسد.
در نهایت در سال ۲۰۱۸ میزان تبلت های عرضه شده در جهان از مرز ۲۸۰ میلیون واحد میگذرد. Pew دو علت را در توجیه این مساله ذکر میکند. یکی اینکه کاربران تمایل دارند تبلت هایشان را برای مدت طولانی تری در مقایسه با گوشی های هوشمندشان نگهداری کنند. از سوی دیگر با بزرگتر شدن نمایشگرهای گوشی های هوشمند بسیاری از کاربران تمایلی به خرید تبلت جداگانه هم ندارند. بررسیها نشان می دهد که کاربران تبلت های خود را به مدت سه تا چهار سال نگهداری می کنند و این رقم در مورد گوشی ها کمتر بوده وبه معمولا یک تا دو سال کاهش مییابد.